جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدف از برگزاری همایش

مهم‌ترین هدف برگزاری یک همایش ایجاد یک فضای تبادل اطلاعات و افکار اعضای جامعه در موضوعات مختلف علمی و پژوهشی و به وجود آوردن فرصت‌های بررسی واکنش جامعه نسبت به آن موضوع و ایجاد تحولات اجتماعی می‌باشد.

وقتی یک همایش با موضوعی خاص فراخوان می‌زند، افراد مرتبط با آن موضوع به دنبال رونمایی از فعالیت‌ها و دانش خود و ارائه مقالات مرتبط با آن موضوع هستند. این تلاش‌ها پدیدآورنده‌ی قدم‌های مؤثری در جهت پیشرفت جامعه و رسیدن به تکامل بیشتر بوده. پس از ارائه مقالات و سخنرانی‌ها، چالش‌های ذهنی برای ارائه‌دهندگان مقاله و نیز برای شرکت‌کنندگان همایش و مخاطبان مقالات به وجود خواهد آمد که این خود زمینه‌ساز تحولات مؤثر در جامعه علمی است.

همایش‌ها ارتباط مستقیمی با رشد و تحولات یک جامعه دارند. و برگزاری همایش‌ها نشان‌دهنده آن است که آن کشور در حال واکنش و تحول در همان موضوع خاص و آماده رفع معایب و پیشرفت می‌باشد.

برگزاری همایش در موضوعات مختلف اجتماعی،فرهنگی،ورزشی،مدیریتی و … نشان‌دهنده این است که حکومت از وجود کنشگران و اساتید دانشگاهی و غیره، می‌خواهد بیشترین بهره را برده و آنان را در تعیین سرنوشت کشور سهیم می‌داند و این تفکر یعنی بالا بودن سرمایه اجتماعی یک کشور.

بنابراین بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باهدف فراهم ساختن محیطی برای انتشار دستاوردهای نو، به تکاپو انداختن اعضای جامعه و افزایش فعالیت‌های آن‌ها، تبادل اندیشه میان افراد، ریشه‌یابی مشکلات جامعه در ابعاد گوناگون ، تحت تأثیر قرار دادن جامعه و دولت به‌منظور پیشرفت در آن زمینه خاص و مطرح ساختن فعالیت‌های بنیاد اقدام به برگزاری همایش‌های مختلف در حوزه‌های مورد نیاز جامعه با کمک همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نموده است.

همه میدانیم همایش‌ها را بر اساس پارامترهای مختلفی و گستردگی می‌توان تقسیم‌بندی کرد.ما در این صفحه تفکرات و اندیشه‌های خود را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا با اهداف کوچک و بزرگ ما در اجرای همایش‌ها در سطوح مختلف آشنا شوید.

همایش‌ها در چند سطح برگزار می‌شود؟

انواع همایش‌ها

ثبت نام

جهت ثبت نام کلیک کنید

مکان برگزاری

تهران

زمان برگزاری همایش

5 مهر 1403

ارسال مقالات

جهت ارسال مقاله کلیک کنید

میتینگ باهدف تبادل اطلاعات میان دو نفر و یا بیشتر برگزار می‌گردد.

همایش‌ها و گردهمایی‌های رسمی با عنوان کنگره برگزار می‌شوند. کنگره خصوصیات برجسته‌ای دارد و افراد بافرهنگ‌های مختلف و حرفه‌های مختلف برای اتخاذ تصمیم‌های گروهی و بحث‌های مختلف در آن گردهم می‌آیند.

جلساتی که در آن‌ها به بحث آزاد پرداخته و به تبادل اندیشه بین اعضاء پرداخته می‌شود، همایش‌هایی با نام ورکشاپ می‌باشند. در این جلسات در مورد مهارتی خاص، روش‌های کاربردی و عملی ارائه می‌گردد.

کنفرانس به گروهی از همایش‌ها گفته می‌شود که برنامه کاری مشخصی داشته و برای آن‌ها دستور جلسه رسمی ارائه می‌گردد. مذاکره، همفکری، بحث، مشاوره، تبادل اطلاعات و یا حتی تبادل نظرات از جمله مواردی هستند که در کنفرانس ارائه می‌گردد.

سمینار یکی از انواع همایش در ابعاد کوچک است که در آن تبادل نظر گروه‌های کوچک انجام می‌گیرد.

در این نوع از همایش‌ها متخصصینی با تخصص بالا در یک حوزه مشخص دور هم جمع می‌شوند تا در مورد موضوعات تخصصی به بحث و تبادل نظر بپردازند. ارائه ایده‌های نو و خلاقانه یکی از اهداف سمپوزیم را تشکیل می‌دهند.

بزرگ‌ترین نوع همایش‌ها را می‌توان در قالب کنوانسیون و یا همایش‌های بین‌المللی و ملی برگزار کرد.

در مناسبت‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و حتی برنامه‌های غیرمذهبی فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی تشکیل می‌گردد. درواقع این نوع همایش‌ها، برنامه‌های شادی هستند که همراه با مسابقه و نمایشگاه‌های مختلف برگزار می‌شوند.